درمان ریزش مو با عسل طبیعی

درمان ریزش مو با عسل طبیعی

درمان ریزش موها با عسل طبیعی چیز جدیدی نیست و از زمان های قدیم استفاده میشده اما کمتر کسی درباره آن میداند. عسل همراه با مواد طبیعی و در بعضی موارد مصنوعی میتواند در متوقف کردن ریزش مو معجزه کند. عسل با خواص ضد میکروب قوی خود، خواص پاک کننده، ضد قارچ و همچنین موم طبیعی که دارد، برای تقویت مو و متوقف کردن ریزش آن بسیار عالی عمل میکند. سوال اینجاست که چگونه؟

درمان ریزش موها با عسل

تصور مالیدن این ماده چسبناک و شیرین روی سر و ریشه های موهایتان در حالی که چکه میکند شاید کمی ناخوشایند و پر دردسر و ریخت و پاش بنظر برسد، اما ممکن است تنها چیزی باشد که برای کاهش یا متوقف ساختن ریزش موهایتان لازم دارید. با استفاده از عسل ریزش موها کاهش بسزایی خواهد داشت. بنابراین ساخت داروها و مرهم های درمان ریزش موها با عسل برای افرادی که در حال به سرعت کچل شدن هستند خبر خوبی است. یا برای آنهایی که قبل از سروسامان گرفتن، علایم کچلی را روی سر خود مشاهده کرده اند!

درمان ریزش موها با عسل

درمان ریزش موها با عسل

خانم ها هم بهتر است زیاد خوشحال نشوند چون ریزش مو و آلوپسیا (طاسی منطقه ای) فقط مختص مردان نیستند. خانم ها هم ممکن است کچل بشوند که البته وقتی این اتفاق میفتد خیلی غیر معمول تر از کچلی آقایان بنظر میرسد. پس خانم های گرامی، ریزش مو مشکل شما هم هست که خوشبختانه با استفاده از عسل قابل درمان است.

عوامل ریزش مو

مابین علل بسیار ریزش مو، فعالیت میکروبی در ریشه مو و خشکی پوست سر، دو عامل اصلی هستند و استفاده از عسل در درمان این مشکلات بسیار مفید است. ضعف بدنی حاد نیز می تواند یک علت عمده آن باشد، به ویژه هنگامی که کسی در معرض ضعف طولانی مدت هنگام آسیب دیدگی و زخم یا بیماری است. عسل می تواند در چنین مواردی مفید باشد، اما به طرز کمی متفاوت. ما سعی میکنیم به طور جداگانه به هر نوع از آن ها اشاره کنیم و نحوه استفاده از عسل برای درمان ریزش مو را برای هر مورد شرح دهیم.

ریزش مو بعلت فعالیت های میکروبی در ریشه ی مو

در حالی که مو یکی از زیباترین بخش های شخصیت ماست، همچنین یکی از اعضایی است که نسبت به بقیه کثیف تر میشود. این به این خاطر است که اکثر اوقات برخلاف بقیه قسمت های بدن، در معرض هوای باز است. مو در طول هر روز مقدار زیادی گرد و غبار و میکروب به خود جذب می کند. این گرد و غبار زمینه ایده آل پرورش میکروب ها، مایت های خاکی و قارچ را فراهم می کند که در تضعیف ریشه مو تاثیر بسیار زیادی دارند. و در نهایت، ریزش موها آغاز میشود. خواص ضد قارچ و ضد میکروبی عسل در اینطور موارد بسیار کارآمد و مفید است. فقط کافیست که به آرامی پوست خود را با هر یک از ترکیب های زیر ماساژ دهید.

  • عسل خالص به تنهایی
  • ترکیبی از کشک و عسل (دو قاشق غذاخوری از هرکدام)
  • مخلوط آبلیمو و عسل (دو قاشق غذاخوری از هرکدام)
  • ترکیب عسل با هر یک از عصاره/روغن های گیاهی روبرو: رزماری، جوجوبا، سرو، اسطوخدوس، درخت چای، چوب سدر، نعنا هندی، نارنج، لیمو، گریپ فروت یا کافور (یک یا دو قطره از هرکدام به همراه دو قاشق غذاخوری عسل)

حالا بگذارید این را نیز بگوییم که: عصاره رزماری، درخت چای، و کافور به دلیل خواص قوی ضد میکروبی و ضد قارچی شان، در این مورد برای بازداشتن ریزش مو و از بین بردن باکتری ها و میکروب های روی سر، بهتر از بقیه ی عصاره ها و روغن های گیاهی عمل میکنند.

نکته: هنگام استفاده از عصاره ها یا روغن های گیاهی حتما مراقب باشید که ناخواسته آن ها را نخورید. آن ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. قبل از مصرف بهتر است برای اطمینان از آلرژی زا نبودن آن ها را روی بخشی از پوست خود امتحان کرده و باید طبق راهنمایی های یک متخصص از آن ها استفاده کنید.

درمان ریزش مو با عسل طبیعی

درمان ریزش موها با عسل طبیعی

ریزش مو بدلیل شوره

اینکه آیا شوره، چه روغنی و چه خشک آن، یکی از عوامل ریزش مو است یا خیر، از آنجایی که تحقیقات و آزمایشات مختلف نتایج متفاوتی داشته اند، همواره مورد بحث و اختلاف نظر بوده است. برخی محققان معتقدند که شوره باعث ریزش مو میشود اما به میزان معمولی نزدیک تر است و باعث ریزش شدید و کچلی نمیشود. آنها همچنین بر این باورند که با اینکه شوره عامل اصلی ریزش مو نیست اما میتواند به عوامل اصلی آن که میکروب ها و قارچ ها هستند کمک کند. دسته ی دیگر محققان اما، معتقدند که شوره یکی از عوامل اصلی ریزش مو است و نوع شدید آن نیز میتواند منجر به طاسی سر شود. با اینکه ما در این بحث نظری نداریم آن را در اینجا آوردیم تا بتوانیم به شما فواید بسیار خوب عسل در کاهش ریزش موی ناشی از شوره را معرفی کنیم.

شوره ی سر شرایطی است که در آن پوست رویی سر شما خشک میشود، میمیرد و بصورت پوست پوست شده از جا کنده میشود. شوره گاهی در طی این فرآیند جدا شدن مقداری مو را نیز از ریشه، همراه خود میکند. این خشک شدن و مردن پوست سر عوامل زیادی دارد، در درجه ی اول بدلیل قارچ هایی مثل مالاسزیا (مالاسزیاگلوبسا یا مالاسزیافورفور. نام قدیمی آن اُوال پیتیروسپروم) و عوامل دیگر شامل کمبود رطوبت، کمبود مواد مغذی لازم برای پوست، سوء تغذیه، درماتیت سبوره ای، استرس و نگرانی، کمبود استراحت، ورزش بیش از اندازه، اختلالات هورمون ها، قرار گرفتن در معرض آب و هوای مضر و ناسازگار در طولانی مدت، و گرد و غبار میشود. درواقع علت حقیقی و دقیق شوره هنوز مشخص نیست. با این حال در همه ی موارد ذکر شده، استفاده از عسل برای جلوگیری از ریزش مو مفید خواهد بود.

عسل خواص ضد قارچی دارد که میتوانند برای درمان شوره ناشی از آلودگی به قارچ کمک کنند. بعلاوه اینکه، موم طبیعی موجود در آن و خواص رطوبتی که دارد میتواند به درمان شوره ی ناشی از خشکی و آب و هوای مضر کمک کند. و در آخر، حتی اگر شوره ناشی از نرسیدن مواد مغذی به مو باشد، بازهم عسل میتواند به شما کمک کند چون مواد مغذی موجود در آن هم برای بدن خوب است و هم برای پوست. اکنون، بیایید به جنبه ی عملی بپردازیم. شما می توانید در مورد برخی از روش های خاص بکار بردن و استفاده از عسل برای افزایش سلامتی و طول عمر موهای خود را یاد بگیرند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...