خواص عسل برای زنان باردار

خواص عسل برای زنان باردار

ز آنجایی که عسل علاوه بر مواد مغذی، پر از قندهای گلوکز و فروکتوز هم هست میتواند در زمان بارداری فواید زیادی داشته باشد.

خواص مصرف عسل برای خانم های باردار

سیستم ایمنی را تقویت میکند: خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی عسل باعث افزایش ایمنی بدن می شود. همچنین با تنظیم اسید معده، سوزش های جزئی و سوزش سر دل و زخم معده را درمان می کند.

شر بی خوابی را کم میکند: عسل طبیعی به عنوان بک آرام بخش به غلبه بر بی خوابی کمک می کند. خوردن شیر با یک قاشق عسل قبل از خواب، به شما کمک می کند که خوابی راحت و بدون پریشانی داشته باشید.

سرفه و سرماخوردگی را از بین میبرد: خواص ضد ویروس عسل از فعالیت ویروس ها در داخل بدن و در پی آن از سرماخوردگی جلوگیری میکند. عسل در جلوگیری و تسکین سرفه نیز بسیار موثر است هرچند هیچ مدرک علمی که این موضوع را تایید یا نقض کند موجود نیست.

گلودرد را تسکین میدهد: خواص ضد التهاب عسل باعث تسکین سوزش و ناراحتی های گلو می شود. اضافه کردن عسل به چای زنجبیلو لیمو، و گرم نوشیدن آن آرام آرام برای از بین بردن گلو درد مفید است.

درمان زخم معده: مطالعات نشان داده است که مصرف منظم عسل باعث کاهش رشد باکتری های هلیکوباکتر پیلوری، که عامل ایجاد زخم معده هستند، می شود.

سلامت پوست سر را افزایش میدهد: طبیعت ضد باکتری عسل نه تنها گلودرد را درمان می کند، بلکه در از بین بردن شوره سر و خارش پوست موثر است. مقداری عسل را در آب حل کنید و برای درمان چنین شرایطی روی سر خود بمالید.

حساسیت را کم میکند: هرچند ممکن است بطور قطعی و کامل نباشد اما عسل در کنترل آلرژی های فصلی کمک میکند. و عسل محلی که دارای گرده گل است، اگر بطور منظم مصرف شود، بدن را در برابر گرده و آلرژی های فصلی مقاوم میسازد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...